About Me

My Photo
chiknadjwah
aku merangkak dalam kelam gelap dunia yang tenggelam mencari sesuatu yang hakiki.
View my complete profile

Wednesday 18 January 2012

the day

tak sihat.. just one person really concern about that.. thanx to you :) for a normal person i thing.. tak g class.. tarik laptop smbil baring nak wat keje or update blog ni.. (like what im doing now) yarr... tak g class.. missed sume bende.. pfftt' nak wat pe lagi kat bilik.. siap kan keje je laa..

ok.. cuti raye cine.. berebut2 nak balik.. even sakit pon still lagi nak jalan g beli tiket.. sanggup ni.. haihh.. time sakit ni baru nak rindu parents lebih2.. nak makan bubur ibu wat.. makan sambal ikan bilis yg gsring dan pedas.. makan tomyam yang panas.. oh god,. lapar nye.... :( miss u badly ibu..

bukan tu je aku ngadp lam sakit2 and serabut ni.. ade jugak kisah hidup yang lain.. yang bile kite dah kumpul impian dalam belon yang kite dah tiup besar2 tapi pecah sebab tak mampu nak terapung lame.. sedih rase.. tapi mungkin tu care yang baik untuk turun kan ujan impian.. mungkin kite tak dapat nak rase reality impian kite tapi cukuplah sebagai angan2 dalam hidup umpama belon terapung tinggi.. thanx to si dia sebab lately sangat dingin kite dibuatnya.. statement ni bukan nak ltak kesalahan atas sape2 tapi sebenarnye masing2 ade wat salah.. cukup lah setakat ni benang yang kite kait same2 selama ni.. patah dah pun jarum tu, racik sudah benang tu tak rupa ape lagi dah.. sakit confirm ade.. tu sudah semesti.. tapi hanya jalan tu je yg tinggal.. just tell me what can we do..? i remember the day first we met.. its just a coincidently.. and bende tu bg aku dah biase orang lalui.. cume situation yg berlainan.. yeke?? aku sorang yg manja mcm yg kau ckp kann tu? btol ke?? aku salu amek berat tentang kau mcm yang kau cakap kan tu? bagi aku,btol untuk statement kau yang mengatakan aku dah berubah.. so do u too babe.. dengan ape yang kau buat, tu lah yang menjadi kan aku macam sekarang yang kau kenal.. for reader's, this is the fact, people change.. terima bende tu sebagai hakikat.. rilexs and accept my decision and just mind ur own business.. hard for me to say.. tapi aku rase ni yang sangat terbaik.. aku percaye gile yang kau mampu hidup atas kaki sendiri tanpe aku pon tak kisah.. yup aku tahu kau memang boleh.. sebab kau akan wat bende same mcm mane kau solo dulu before kau jumpe aku setelah kau ngan die tak de ape2.. rite??

memang jenis aku sifat aku, senyap tak banyak bende yang aku nak crite pade sesseorang.. lagi pon bukan sume bende aku patot cerite.. semua orang suke berahsia.. takot orang marah, takot orang kecik hati takot orang terase ngan ape yang aku nak cerita.. kenape skarang kau dah bru nak tegur care aku?? sedangkan dulu kau selesa jee.. look,, aku tak reti nak judge orang sgt.. sebab aku sedar yang aku pon ade kurang.. kalau korang bleh pk logik laa,, suke ke ngan orang yang suke nak judge orang lain?? suke nak ubah korang jadi mcm2.. rase mcm ape ek?? reader's bukan aku nak aib kan cp2 sebab tak de mention name cp2 pon kat cni lagipon ni online diarie.. like i said tak sume bende aku nak kene crite rite.. it could be about anyone.. mungkin satu crite lame or mungkin hanya khayalan.. haha.. tak kan laa.. gile ke pe.. the result here kait lah baju kau sendiri sebab aku rase aku dah penat kongsi jarum ngan kau sampai patah.. berair2 air mate aku nak fokus untuk sulam yang rumit idea kau tu.. btw, aku rase aku tak manje and concern punye orang mcm yang kau mention tu.. mungkin for a few month yg lepas blom cukup untuk kau kenal benang yang kau nak kait tu..

thanks to people yang care sal aku for a few weeks.. ade time aku serabut.. time aku rase cam nak melalak tak tentu arah.. appreciate ngan nasihat and tunjuk ajar serta cadangan yang dicurah macam air.. haha..

untuk beberape minggu yang lepas bile dah lame tak update blog, macam2 jadi.. so now otw nak face satu persatu.. selagi aku hidup aku masih boleh berkhayal masih mampu nak berangan2 tinggi aku tahu aku boleh ngadap masalah yg datang sebb tuhan tak kan bagi masalah yang tak mampu hamba Dia hadap.. kan?? Dia tahu mcm mane jenis hamba Dia sebb Die yang tentukan semua bende.. kau, nadjwah hanya mampu tawakal pas kputusan kau.. walaupun kadang2 aku down gile ngan life aku.. aku try gak tak nak kasi nampak.. hee~

k fellas, semoga korang mampu nak bace ape yang aku rase aku nak taip kat sini.. n paham ape yang aku ckap about sebab aku banyak berlapik and jugak sebab aku suka berahsia ngan ayat aku sendiri..


0 comments:

Post a Comment