About Me

My Photo
chiknadjwah
aku merangkak dalam kelam gelap dunia yang tenggelam mencari sesuatu yang hakiki.
View my complete profile

Monday 6 August 2012

tentang Dia



                         salam perantauan dalam hujan yang keberapa kali melimpah di bumi kuantan ini .
setelah lame mendiam diri. menyepi hati. memendam rasa. membawa diri. aku cuba tampil membiarkan perasaan aku menari2 di sini hari ini. ia juga ingin bebas. Apa yang cuba aku tonjolkan kepada readers, aku dah pon berada dalam sangkar burung yang dimana merindukan pasangan yang entah apa khabar nya tak diketahui. Tentang Dia.

sekarang hidup bagaikan dilautan yang terumbang ambing, tak tahu jalan laut, redah ombak yang datang sesuka hati. Aku. Hanya aku seorang yang merasa bagaimana hidup tanpa pasangan yang sangat diinginkan tiada bersama. Hanya aku yang terdampar tanpa disedari di tepian pulau yang aku sendiri tak tahu apa isinya. Hanya aku. Aku yang melalui segala macam benda sendiri. angin diriku sendiri. taufan diri ku sendiri. dan aku juga lah yang membawa diriku sendiri. Walau sebelum ini aku amat memerlukan seseorang yang mnjadi tunjuk jalan aku. tapi ternyata, aku mmpu berdiri sendiri tanpa Dia. hanya Tuhan tahu apa yang selama ini aku lakukan..

Dia yang suatu masa dulu pernah aku sanjung tinggi. peritnya aku rasa. senangnya aku bersama. tapi kini, kerna keegoan ku, menahan aku dari terus berkongsi segala benda. aku angkuh. aku bongkak. aku bangang. tak mampu pikir apa yang sepatutnya. dia yang terbaik dalam semua. ye. tapi aku yang buta. buta hati. buta segala anggota tubuh tak reti memandang walau mencuba. kini aku menonggeng buntu memikirkan apa yang patot aku lakukan. aku tak mampu me'nyah kan segala tentang dia. setiap masa. sekeliling ku, udara ku, makan  ku, pakai ku, mandi ku, solat ku, sentiasa ada dia. Dia. dusta hatiku jika mulut aku menyatakan aku benci dia. suatu kenyataan yang salah. dia sangat kebal hati untuk terima aku kembali. mungkin. tapi aku disini hanya mampu redha dan terima setiap apa yang telah aku tempah dulu. bocor mata ku. robek hati. menonggeng menyesal. menjerit tak serupa bikin. Biar. biar kan saje ape yang nk jadi kat aku. kerna aku sendiri tak tahu apa lagi andaian yang aku tempah, aku sendiri tak tahu bleh ngadap ke tak.

0 comments:

Post a Comment