About Me

My Photo
chiknadjwah
aku merangkak dalam kelam gelap dunia yang tenggelam mencari sesuatu yang hakiki.
View my complete profile

Sunday 3 June 2012

maafkan aku

setelah berape lame tak conteng pape sini. rindu plak kat space yg baru ni. ermm..

 macam2 yang dah aku lalui. suka. duka. gumbira. tapi masih lagi kental menghadap dugaan ini semua walaupun kadang2 aku terkucil salah sendiri. aku tabah kan hati untuk perbetulkan keadaan yang aku sendiri tak paham kenape aku bleh jadi mcm tu. maafkan aku wahai kanda yang baginya aku sudah cukup sempurna tapi tidak pada aku. aku hanya mahukan yang terbaik untuk kita rase bersama.

 aku tak kuat berpaut sorang pada pokok yang kian rapuh. harapan aku menggunung untuk jadikan kau raja dalam hati. banyak silap yang aku lakukan. aku tak perasankan perhatian yang kanda inginkan. hanya mengikut putaran angin kepala ku yang sangat membara. sehingga aku tega memulangkan segala apa yang telah kau berikan pada ku. bukn aku tak mahu memlihara kenangan kita. cuma aku tak mahu menyiksa diri dengan melihat segala perkakas yang pernah kau berikan. terlalu banyak cerita. terlalu banyak duka. tanpa mu aku bukan siapa2 pada rakan2 ku. tanpa mu aku tak cantik. tanpa mu aku tak berhias. kau sangat mengubah aku. terima kasih. maafkan aku.

 tiada sebarang pembohongan disini. sejujur nya aku amat dan masih lagi menyanjungi mu wahai kanda. maafkan aku.

 tetapi setelah kau tarik kembali kata putus mu. aku cuma merasakan yang kita akan sama2 kembali mengambil berat. adanya gelak ketawa sesama kita. adanya gurauan antara kita. namun ianya tak seperti yang aku bayangkan. malah, kita semakin perlahan menongkah arus hidup bersama.

 mengapakah?

 bila disuarakan itu yang selesa bagimu. bagi ku pula, kebahagiaan mu penting. apa saja cara mu akan ku turut kan walau aku saja yang merasakan bahwa aku sedang berkasih dengan sesuatu yang tidak merasakan kasih ku bagaimana rupa. maaf kan aku, kanda.

bukan tak ingin mencari mu. tetapi aku tahu kanda juga perlukan masa untuk bersuka ria bersama rakan2 mu. kepergian ku tidak bermaksud untuk bangun dari mahligai hati mu. tetapi kepergian ku adalah untuk kau juga turut berpaut bersama aku. tiada niat yang tak di ingini untuk kanda.

 maafkan aku.
 maafkan aku.

0 comments:

Post a Comment